Czy opłaca się oddawać auta do serwisów?
Dla wielu z nas oddawanie samochodu do serwisu to dość spory wydatek i często staramy się różnymi sposobami ominąć taką konieczność. Zwykle uznajemy, że nie warto płacić zbyt wiele za takie usługi, jednak nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że aby samochód był naprawiony tak, jak należy, koniecznie powinien zająć się tym specjalista. Jeśli powierzymy naprawę niedoświadczonej osobie, może okazać się, że wydamy jeszcze więcej, niż się spodziewaliśmy i mimo wszystko cały problem zakończy się w warsztacie. Zamiast więc szukać oszczędności, lepiej od razu oddać samochód do warsztatu i mieć pewność, że wszystko przebiegnie tak, jak powinno. Będzie to dla nas o wiele bardziej opłacalny.
Silnik tłokowy - typy i rodzaje
Ze względu na czynnik roboczy
silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne
Ze względu na ustawienie cylindrów
silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta
Ze względu na rodzaj ruchu tłoka
silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym
silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe
Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)
silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe
Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)
silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne
Ze względu na sposób prowadzenia tłoka
silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy
Definicja silnika prądu stałego
Silnik prądu stałego ? silnik elektryczny zasilany prądem stałym służący do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną.
Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica. W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia elektryczna.
Większość silników prądu stałego to silniki komutatorowe, to znaczy takie, w których uzwojenie twornika zasilane jest prądem poprzez komutator. Jednak istnieje wiele silników prądu stałego które nie posiadają komutatora lub też komutacja przebiega na drodze elektronicznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr%C4%85du_sta%C5%82ego